Od 1.9. 2019 je škola zapojena do projektu  Podpora odborného vzdělávání II (  registrační číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_065/0014177). Projekt je zaměřen na následujících témata: personální podporu, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí, žáků a studentů, podporu extrakurikulárních/rozvojových aktivit, aktivit rozvíjejících ICT, spolupráci s rodiči žáků a studentů, spolupráce s veřejností.

podpora odborného vzdělávání
úvodní snímek
úvodni stránka prezentace

Projekt Edison 2019—2020

Ve spolupráci s AIESEC Ostrava proběhne ve školním roce 2019/2020 projekt zaměřený na mezikulturní vzdělávání. Projekt se uskuteční ve spolupráci s partnerskou organizací AIESEC již podruhé.
V rámci projektu EDISON budou v období od 29.9. do 6.10.2019 prezentovat svou zemi původu a její kulturu tři zahraniční účastnice projektu. Žáci školy  získají od zahraničního týmu nejen informace o Ruské federaci, o Turecku a Rumunsku, ale budou v průběhu projektu rozvíjet i své komunikační schopnosti, a to zejména v anglickém jazyce.

Podrobné informace o partnerské organizaci AIESEC  naleznete zde: www.aiesec.cz

Informace o projektu EDISON jsou dostupné na této stránce: https://aiesec.cz/pro-skoly/

Modernizace odborných učeben a zajištění bezbariérovosti SUŠ, Ostrava

(reg. číslo CZ.06.2.67/0.0/0.0/16_050/0002663)

V Integrovaném regionálním operačním programu, výzva  33. – INFRASTRUKTURA STŘEDNÍCH A VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL (SVL) – SC 2.4,  řeší SUŠ, Ostrava modernizaci vybavení učeben a dílen ateliérů pro odborné vzdělávání v obou školních budovách. Součástí projektu je i zvýšení konektivity školy s ohledem na realizované výstupy projektu a zajištění bezbariérovosti obou budov školy. Projekt zajistí zvýšení kompetencí žáků v oblasti technických, řemeslných a digitálních dovedností , jejich připravenost a uplatnitelnost pro zapojení do pracovního procesu a nediskriminaci imobilních žáků.

podpora odborného vzdělávání úvodní snímek

(klikni pro větší náhled)

Podpora odborného vzdělávání 2017—2019

SUŠ realizuje zjednodušený projekt Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, 1. 8. 2017—31. 7. 2019.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií (Evropské strukturální a investiční fondy OP Výzkum, vývoj a vzdělávání)
a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.

Cílem projektu je podpořit střední a vyšší odborné školy formou projektů zjednodušeného vykazování.

Během trvání projektu škola realizuje následující aktivity (šablony): III/1.5 Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele – personální podpora SŠ, III/1.6 Školní kariérový poradce – personální podpora SŠ, III/2.1 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin, III/2.3 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 24 hodin, III/2.4 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ zaměřené na inkluzi – DVPP v rozsahu 24 hodin, III/2.8 Stáže pedagogů u zaměstnavatelů, III/2.9 Tandemová výuka na SŠ, III/2.11 CLIL ve výuce na SŠ, III/4.1 Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem.

Projekt KREATIV 2017—2018

Cíl projektu:

Poskytnout aktivním pedagogům informace z oblasti vzdělávání, kterými jsou v tomto projektu kreativní práce s dětmi a mládeží, myšlenky společného vzdělávání, výchova lídrů. Zajištění otevřeného vzdělávání, zprostředkování více směrů a trendů tak, aby aktivní pedagog měl možnost si vybrat oblast, která je pro něj přirozená a předávat v této oblasti zkušenosti svému okolí (tematicky v rámci tohoto projektu, zaměřenou na rozvoj kreativity dětí a mládeže, metodicky zaměřenou na aplikaci matematiky a přírodních věd v uměleckých, uměleckořemeslných a uměleckoprůmyslových oborech, sebeprezentaci žáků a studentů škol prostřednictvím vlastního portfolia atd.).

Ukázka ověřených, i zcela moderních postupů metod a nových trendů okolním školám, inspirace pro další směřování v kreativních činnostech. Podpora pedagogů ve smyslu stát se sebevědomými osobnostmi v oblasti vzdělávání, podpora přirozené autority pedagogů i jejich schopnosti předávat své zkušenosti na žáky a okolí. Nastavení a zajištění funkčnosti mechanizmů sdílení zkušeností s okolními školami s využitím moderních nástrojů a podpory Asociace vyšších a středních odborných škol s výtvarnými a uměleckořemeslnými studijními obory ČR.

 
MgA. Kateřina Schallner
zástupce ředitele pro odborné vzdělávání



2019 – OSKAR  / Malířské bienále

Soutěž OSKAR je mezinárodní soutěžní přehlídka malby žáků středních  a studentů vyšších odborných škol s výtvarnými a uměleckořemeslnými obory.
Malířské bienále Oskar nese svůj název po významném expresionistickém malíři Oskaru Kokoschkovi, působícího svého času krátce i v Ostravě.
Střední umělecká škola, Ostrava je pořadatelem této akce od r. 2013

Záštitu nad malířským bienále Oskar Ostrava 2019 převzal náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje, pan Mgr. Stanislav Folwarczny.

Info:
https://sus-ostrava.cz/oskar-ostrava-2019-vitezne-prace/
https://sus-ostrava.cz/malirskeho-bienale-oskar-ostrava-2019/


Comenius Project 2013–2015
Prezentace projektu – Youtube


Comenius Project 2009–2011
SOS ART – Comenius project – prezentace ŠUV Košice


Projekt ROP NUTS

loga programů

Výzva 56 OPVK
Realizovali jsme tyto šablony

1/ Čtenářské dílny
2/ Zahraniční jazykový kurz pro učitele
3/ Stínování (shadowing) pro pedagogy cizích jazyků, matematiky, přírodovědných a technických předmětů v zahraničí
4/ Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky

info (PDF)


Projekt – jazyková učebna
Cílem projektu byl rozvoj výuky jazyků ve vybraných středních odborných školách.

Název projektu: Jazykové učebny středních odborných škol
Registrační číslo: CZ.1.10/2.1.00/29.01718
Žadatel projektu: Moravskoslezský kraj

info


Digitální učební materiály (DUM)
Seznam zveřejněných DUMů k 26. 6. 2014


Aktivity

Významnou součástí ročních plánů činnosti školy je pořádání lyžařských kurzů, jazykových a poznávacích zájezdů a zájezdů na výstavy současné tvorby. Tyto aktivity nesporně prospívají zdraví a rozvoji intelektu žáků, jsou efektivní formou výchovy a vzdělávání. Pobývat v přírodě, sportovat, poznávat země, národy a jejich kulturu, aktivně užívat cizí jazyk, seznamovat se s různými technologiemi, s bohatostí výtvarných řešení realizovaných v průběhu staletí a s nejnovějšími trendy v současné tvorbě – nic z toho nelze bez možnosti cestovat. S ohledem na finanční náročnost těchto aktivit je však třeba, aby žáci (jejich zákonní zástupci) a další uchazeči o studium Střední umělecké školy v Ostravě byli informováni ještě před zahájením studia o pořádání těchto aktivit školou, aby si s dostatečným předstihem mohli vytvářet finanční rezervy, které jim umožní účastnit se těchto akcí v průběhu studia:

  • lyžařský kurz, pořádán každoročně pro žáky 1. ročníku,
  • jazykový a poznávací zájezd do Velké Británie, pořádán celoškolně 1x za tři roky,
  • zahraniční poznávací zájezd za výtvarným uměním, pořádán celoškolně 1x za dva roky,
  • umělecko historický poznávací zájezd do Prahy, pořádán každoročně pro žáky 4. ročníku,
  • jednodenní zájezdy na výstavy, exkurze, organizováno oborově, pořádáno maximálně 1x za pololetí.

Výstavy, soutěže, akce školy, exkurze

Žáci školy se díky iniciativě pedagogů i své vlastní zapojují do výtvarných soutěží regionálního, národního i mezinárodního charakteru, ve kterých se jim daří získávat různá ocenění. K těm nejvýznamnějším úspěchům patřilo v nedávné minulosti např.:

Figura Český Krumlov
Grafika roku
Mladý obal
Studentský design
Soutěž Ex libris Chrudim

Přehled všech aktivit a dosažených úspěchů je pravidelně zveřejňován jako součást výroční zprávy o činnosti školy.
Škola prezentuje práce svých žáků na výstavách v Ostravě, v rámci regionu a České republiky, v zahraničí.