Barbora Harajová, Nina Malyjurková, Klára Ciesarová, Lily Thai, Sabina Andrysová a Michail Jimnopulos, kopie podle Davida Hockney, 150 x 300, olej na plátně, 2015

Adéla Sněhotová, Glorie Grünwaldová, Radek Křikava, Kristýna Machalová, Tereza Kramárová a Sandra Vlachová, kopie podle Davida Hockney, 150 x 300, olej na plátně, 2016

Autoři

Markéta Šrámková, kopie podle Davida Hockney, 75 x 100, olej na plátně, 2015

Petra Nováková, Zátiší s chřestem, kopie dle barokní malby, olej na plátně, 2014

Denisa Bajtková, Zátiší s angrešty, kopie dle barokní malby, olej na plátně, 2014

Kamila Kocurová, Lesní jahody, kopie dle barokní malby, olej na plátně, 2014

Andrea Urbišová, Zátiší se zeleninou, kopie dle barokní malby, olej na plátně, 2014

Kopírování podle reálných předloh, GVUO Ostrava

Kopie maleb

Malba

Barbora Harajová, Nina Malyjurková, Klára Ciesarová, Lily Thai, Sabina Andrysová a Michail Jimnopulos, kopie podle Davida Hockney, 150 x 300, olej na plátně, 2015

 

Kopírování maleb mistrů patří, mimo jiné, k jednomu ze základních pilířů vzdělávacího programu užité malby. Na naší škole však není limitováno pouze kopiemi tzv. starých mistrů, nýbrž jsme hranici posunuli i na dnes již klasické ikony malby 20. století. Cílem tohoto vyučovacího modulu je proniknutí do malířského myšlení těchto mistrů, cvik oka a ruky a do jisté míry také disciplinovanost v podřízení se „diktátu malby“ zkušenějších tvůrců. V žádném případě však nejde o falza, ale o co nejzdařilejší reprodukce předloh. Žáci se učí co nejzdatněji pochytit malířské postupy doby, ze které kopírovaná malba pochází (jiné byly v 17. století, jiné v 19. století a odlišné také ve 20. století), rukopis umělce a atmosféru malby. Poslední léta jsme zavedli také kopie maleb, které jsou složeny z vícero formátů, tvořící ve výsledku jeden celek. K tomu nám výtečně posloužil britský malíř David Hockney. Cílem této metody je v co největší míře minimalizovat případné odchylky od původní předlohy – žáci musejí pracovat jak individuálně, každý na své dané části malby, tak týmově, aby žádná část nevyčnívala z celku. Pokud to situace dovolí, kopírují žáci malby přímo podle originálů. Ne vždy je však toto možné. Pak kopírujeme podle kvalitních reprodukcí, tedy nekopírujeme malbu, ale reprodukci malby.